Anasayfaya Dön

En

Ku

Hızlı Erişim
Web Mail
Kütüphane
Bilgi Edinme
İletişim Bilgileri
Telefon Rehberi

Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Programı

İnsan sağlığının yanı sıra bitkisel doğal kaynakların da korunmasının ön plana çıkmaya başladığı günümüzde geleneksel bilgilere dayalı uygulamaların yerine bilimsel bilgiye dayalı uygulamalar almıştır. Bu programın amacı tıbbi ve aromatik bitkilerin doğadan toplanması, tarımı, üretim-işlemesi, pazarlanması ve kullanım yöntemleri konusunda büyük önem taşıyan eğitimli insan gücü oluşturmaktır.

Program, gıda, ilaç, boya ve kozmetik endüstrisinde ekonomik değeri olan tıbbi bitkilerimizin korunması, kültüre alınması, özelliklerinin tespiti için gerekli yardımcı teknik personelin yetiştirilmesi hedeflenerek açılmıştır.

Bu amaçla, öğrencilere gen kaynaklarının korunması ve bunların tarla bitkileri olarak kültüre alınması öğretilecektir. Diğer yandan, ilaç endüstrisi için bu bitkilerin özelliklerinin ve etkili maddelerinin belirlenmesi; bu bitkilere tedavi gücünü veren etkili maddelerin artırma çalışmalarının yapılması da amaçlanmaktadır. Ayrıca öğrenciler, bulundukları bölgelerde arazi uygulamaları yaparak edindikleri teorik bilgilerini kullanma fırsatı bulmaktadır. Bitkileri, morfolojik özelliklerine göre tanıyan ve özelliklerini belirleyen öğrenciler onları doğadan toplamayı ve uygun şartlarda saklanabilir hale getirmeyi de öğreneceklerdir.

Tıbbi ve Aromatik Bitkiler programından mezun olan öğrenciler, Tarım Bakanlığı, ilaç fabrikaları, eczaneler, kozmetik sanayisi v.b. gibi işletmelerde istihdam edilebilmektedirler.

“Tıbbi ve Aromatik Bitki Teknikeri” olarak mezun olan öğrenciler, tıbbi bitki yetiştirme veya doğadan toplama ile ilgili kendi işlerini kurabilirler. Ayrıca bitkisel ilaç satan bir dükkân açabilirler.

Mezunlar ayrıca Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön lisans Mezunlarının Lisans öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerinden yararlanarak alanlarında kontenjan açıldığı takdirde dikey geçiş sınavı (DGS) ile lisans programlarına kayıt hakkı kazanabilirler.